Ogólne warunki uczestnictwa w wycieczkach organizowanych przez
Seweryn OsowskiElpol
- 1 (Zakres stosowania)
Niniejszy dokument stosuje się do wszystkich usług świadczonych przez Organizatora, które zostały nabyte przez Turystę za pośrednictwem Portalu Internetowego lub bezpośrednio u Organizatora.
- 2 (Definicje)
Poniższe określenia otrzymują w niniejszym Regulaminie następujące znaczenie:
1.Organizator – Seweryn Osowski Elpol z siedzibą w Andrychowie przy ul. Krakowskiej 146a/28, firma wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dnia 2015-03-14, o numerze Nip 551-247-91-61 i Regon 361015364
2.Krakowtourguide – należąca do Organizatora marka handlowa pod którą Organizator świadczy usługi oraz wycieczek
3.Wycieczka – wycieczka, która znajduje się w ofercie Organizatora.
4.Potwierdzenie rezerwacji – dokument wydany Turyście przez Organizatora drogą elektroniczną w przypadku dokonania przez niego rezerwacji udziału w wyciecze.
5.Turysta – każda osoba, która zarezerwowała lub wzięła udział w wycieczce organizowanej przez Organizatora.
6.Portal Internetowy – mieszczący się pod adresem www.krakowtourguide.pl serwis internetowy, zawierający katalog wycieczek świadczonych przez Organizatora oraz umożliwiający dokonywanie ich rejestracji.
7.Przewodnik wycieczki – wyznaczona przez Organizatora osoba, która w imieniu Organizatora nadzoruje przebieg wycieczki.
- Partner – UTC Tour Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Św. Filipa 23/3, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XI, Wydział Gospodarczy, pod numerem 0000412290
- 3 (Rezerwacje)
- Rezerwacji można dokonywać:
a)poprzez znajdujący się formularz w Portalu Internetowym, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Podczas dokonywania rezerwacji Turysta zobowiązany jest do podania następujących danych kontaktowych: imię, nazwisko, numer telefonu, dokładne miejsce odbioru.
- Dowodem dokonania rezerwacji i stopnia opłacenia usługi jest:
a)W przypadku rezerwacji przez Portal Internetowy: wydrukowany elektroniczny dowód rezerwacji przesłany Turyście za pomocą poczty elektronicznej przez Organizatora, po dokonaniu przez Turystę rezerwacji.
- Turysta zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności danych wpisanych na. dowodzie rezerwacji lub bilecie
- Turysta nieposiadający zgodnego z jego dokumentem tożsamości biletu lub wydrukowanego elektronicznego dowodu rezerwacji, w zakresie w którym rozbieżność ta wskazuje na to, że nie jest on uprawniony do skorzystania z usługi, nie zostanie dopuszczony do udziału w wyciecze. Za rozbieżność istotną przyjmuje się zwłaszcza niezgodność imienia lub nazwiska.
- Turysta, z którego biletu lub potwierdzenia rezerwacji wynika, że nie opłacił 100% ceny usługi jest zobowiązany do zapłaty pozostałej kwoty przewodnikowi wycieczki, w której bierze udział. Brak opłaty traktuje się jako ważną przyczynę uprawniającą Organizatora do rozwiązania umowy z winy Turysty, bez wyznaczania dodatkowego terminu do wykonania zobowiązania. Turysta, który nie opłacił pozostałej kwoty nie zostanie dopuszczony do udziału w wycieczce.
- Dzieci do 5 roku życia biorą udział w wyciecze za darmo pod opieką rodzica lub opiekuna. Rezerwacja dla dziecka jest wymagana, a dowodem jej potwierdzenia jest dopisanie jej na dowodzie rezerwacji rodzica lub opiekuna.
- 4 (Warunki płatności)
- W przypadku dokonywania rezerwacji w sposób wskazany w § 3 pkt 1 lit a), Turysta opłaca 100% ceny usługi za pomocą przelewu bankowego (wszystkie usługi, o ile rezerwacja jest dokonywana na co najmniej 3 dni przed realizacją usługi) lub systemu PayPal
- 5 (Rezygnacja z usługi)
- Turysta ma prawo do bezpłatnej rezygnacji z nieopłaconej – rezygnacja musi być dokonana przynajmniej na 3 dni przed datą wycieczki w godzinach pracy Organizatora.
- W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość zmiany przez Turystę terminu opłaconej rezerwacji – zmiana musi być dokonana przynajmniej na 3 dni przed datą wycieczki w godzinach pracy Organizatora.
- W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 2, Turysta zostanie poinformowany o ewentualnym wyższym koszcie wycieczki realizowanej w nowym terminie. Jeśli Turyście nie odpowiada nowa cena, ma on prawo do rezygnacji.
- W przypadkach wskazanych w Ustawie o Usługach Turystycznych (Dz. U. z 2004 r nr 223 poz 2268 z późn. zmianami), Organizator jest uprawniony do zmiany ceny wycieczki, jeżeli udokumentuje przewidziane w Ustawie przyczyny podniesienia ceny.
- Turysta może złożyć oświadczenie o rezygnacji z wycieczki z przyczyn nie leżących po stronie Organizatora, Organizator, uprawniony będzie do pobrania kwoty odpowiadającej wysokości rzeczywiście poniesionych przez niego kosztów w związku z przygotowaniem wycieczki oraz wynagrodzenia odpowiadającego jego dotychczasowym czynnościom.
- 6 (Realizacja wycieczki)
- W przypadku wycieczek z wyznaczonym przez Organizatora miejscem zbiórki, Turysta oczekuje punktualnie we wskazanym przez Organizatora miejscu.
- W przypadku, gdy Turysta nie pojawia się w uzgodnionym uprzednio miejscu – przewodnik podejmuje próbę ustalenia miejsca obecności Turysty. Jeżeli nieobecność Turysty jest zawiniona, a plan wycieczki uniemożliwia dalsze oczekiwanie – przewodnik ma prawo rozpocząć zwiedzanie z resztą grupy; w tym przypadku Turysta ponosi odpowiedzialność za koszty powstałe w związku z zaistniałym zdarzeniem – powyższe traktuje się jako ważną przyczynę uprawniającą Organizatora do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym z winy Turysty.
- Turysta jest zobowiązany do okazania przewodnikowi biletu lub wydrukowanego elektronicznego potwierdzenia rezerwacji, który uprawnia go do wzięcia udziału w wycieczce.
- Przewodnik ma prawo odmówić osobie nietrzeźwej, znajdującej się pod wpływem środków odurzających lub zachowującej się w inny sposób zagrażający innym Turystom wzięcia udziału w wycieczce bądź też przerwać zwiedzanie; w tym przypadku turyście nie przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystany bilet.
- W trakcie wycieczki Turysta jest członkiem większej grupy, toteż zobowiązuje się do trzymania się z grupą, przestrzegania zaleceń Przewodnika, respektowania programu wycieczek i godzin zbiórki. Turystom, którzy samowolnie odłączą się od grupy lub nie stawią punktualnie na miejscu zbiórki nie przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystany bilet.
- Wycieczki organizowane przez Partnera znajdują się na Portalu Internetowym. Posiadają one załączony dodatkowy formularz rejestracyjny, który zawiera osobny regulamin wycieczek organizowanych przez Partnera.
- 7 (Siła wyższa)
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, zmiany w programie zwiedzania lub odwołanie wycieczki spowodowane działaniem lub zaniechaniem Turysty lub siłą wyższą, na zasadach wskazanych w Ustawie o Usługach Turystycznych (Dz. U. z 2004 r nr 223 poz 2268 z późn. zmianami).
- W sytuacji zaistnienia siły wyższej Organizator zobowiązuje się do udzielania Turystom kompetentnej informacji i dołożenia wszelkich starań w celu zminimalizowania efektów jej powstania.
- Organizator ogranicza odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w czasie wycieczki do dwukrotności ceny wycieczki względem Klienta, na zasadach wskazanych w art 11b Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 133, poz. 884 z późn. zm.) i w sytuacjach w Ustawie przewidzianych – wyłączenie odpowiedzialności nie dotyczy szkód na osobie.
- 8 (Reklamacje)
- Turyście przysługuje prawo złożenia reklamacji, która może być zgłoszona i jest rozpatrywana zgodnie z Ustawą o Usługach Turystycznych (Dz. U. z 2004 r nr 223 poz 2268 z późn. zmianami). Reklamacje można składać zwłaszcza na adres: info@krakowtourguide.pl
- Jeżeli w trakcie wycieczki Turysta stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Organizatora. W braku możliwości zawiadomienia w wyżej wskazany sposób, Turysta jest zobowiązany złożyć zawiadomienie niezwłocznie Organizatorowi, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zakończenia wycieczki.
- Niezależnie od zawiadomienia, o którym mowa w pkt. 2, Turysta może złożyć Organizatorowi reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie swojego żądania, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia wycieczki.
Turysta może złożyć reklamację w formie pisemnej, drogą poczty elektronicznej na adres info@krakowtourguide.pl, wraz z datą jej powstania, miejscem oraz dokładnym opisem
- Organizator rozpatrzy reklamację w terminie do 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania wycieczki w terminie do 30 dni od dnia zakończenia wycieczki.
- W przypadku nieuznania reklamacji, zostanie ona odrzucona, o czym Turysta zostanie poinformowany pisemnie wraz z uzasadnieniem jej odrzucenia.
- 9 (Dane osobowe)
- Administratorem danych osobowych podanych przez Turystę przy dokonywaniu rezerwacji jest Organizator – Seweryn Osowski Elpol
Turyście przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawiania. Turysta może w każdym momencie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych oraz zrezygnować z otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną poprzez oświadczenie złożone w biurze Organizatora, lub drogą poczty elektronicznej na adres info@krakowtourguide.pl
Wszelkie dane osobowe podane przez Klienta mogą być wykorzystane tylko i wyłącznie do kontaktu z Klientem w celu prawidłowej realizacji usługi.
- Wszelkie dane Klienta (imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail) przekazane za pośrednictwem formularzy na stronie www.krakowtourguide.pl nie będą przekazywane podmiotom trzecim.
- Dane dotyczące transakcji np. typ karty kredytowej, numer karty kredytowej, data ważności, numer CVV (trzycyfrowy kod na odwrocie Twojej karty kredytowej) są wprowadzane na bezpiecznej stronie szyfrowanej.
- 10 (Prawo przeniesienia uprawnień do udziału w wycieczce)
- Turysta może bez zgody Organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w wycieczce wszystkie uprawnienia, jeżeli osoba ta przejmie wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
- Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o którym mowa w pkt. 1, jest skuteczne wobec Organizatora, jeżeli Turysta zawiadomi go o tym przed rozpoczęciem wycieczki nie później niż do godziny 19.00 dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wycieczki,
- Za nieuiszczoną część ceny wycieczki oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany uczestnika wycieczki Turysta i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
- 11 (Zmiana umowy/odwołanie wycieczki)
- Jeżeli Organizator przed rozpoczęciem wycieczki będzie zmuszony, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy zawartej z Turystą, niezwłocznie powiadamia o tym fakcie Turystę.
- W takiej sytuacji Turysta powinien, niezwłocznie, lecz nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem wycieczki. poinformować go, czy:
- przyjmuje proponowaną zmianę umowy, albo
- odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku ponoszenia jakichkolwiek kosztów na rzecz Organizatora. Brak odpowiedzi Klienta w terminie określonym w zawiadomieniu uważa się za akceptację zmienionych warunków.
- Organizator zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki najpóźniej na 7 dni przed jej rozpoczęciem w przypadku braku liczby Turystów wymaganej dla zorganizowania wycieczki, a w każdym czasie z powodu działania Siły Wyższej, o czym Organizator niezwłocznie powiadomi Turystę.
- Minimalna liczba uczestników dla wycieczki wynosi 1 osoba.
- Na zasadach wskazanych w ustawie o Usługach Turystycznych (Dz. U. z 2004 r nr 223 poz 2268 z późn. zmianami), Turyście nie przysługuje prawo żądania odszkodowania za niewykonanie Umowy, w przypadku odwołania wycieczki przez Organizatora z powodu działania Siły Wyższej lub braku wymaganej do zorganizowania wycieczki liczby Turystów.
- 12 (Postanowienia końcowe)
- Wszelkie stosunki między Turystą a Organizatorem podlegają prawu polskiemu.
- Dokument OWU dostępny jest dla Turystów w Portalu Internetowym.
- Dokument OWU wchodzi w życie z dniem 1.06.2017 r.